למה זה כל כך חשוב?
אחד הדברים שחשוב להשקיע בהם מחשבה הוא חלוקת התקציב. השקענו והכנו מודעות, תכננו אותן ובנינו אסטרטגיה אבל אם התקציב לא יהיה מחולק נכון.. אנחנו לא בהכרח נגיע לתוצאות האופטימליות וחבל.
כבר משקיעים כסף ואנרגיה… בואו נעשה את זה נכון!
שיטות שונות לחלוקת התקציב:
יש שתי שיטות עיקריות לחלוקת התקציב:
- ABO – שיטה ידנית שאתם מחליטים מה יהיה התקציב לכל סדרת מודעות בקמפיין.
- CBO – מעבירים לפייסבוק את השליטה על חלוקת התקציב בין סדרות המודעות בקמפיין.
Ad Budget Optimization - ABO
בשיטה זו לחלוקת התקציב אתם מנהלים את החלוקה בעצמכם. אתם מחליטים כמה תקציב יוקדש לכל סדרת מודעות (ad set) – כל השליטה בידיים שלכם, לטוב ולמוטב.
לטוב – כי אתם יודעים מה האסטרטגיה ועל מה אתם רוצים לתת יותר דגש. כלומר, אתם יודעים באיזה קהל תרצו להשקיע יותר / פחות.
למוטב – כי לפעמים אנחנו נותנים דגש על קהל פחות מוצלח, וסוג של "מבזבזים" שם תקציב שהיה יכול לשמש אותנו יותר טוב במקום אחר.
Campaign budget optimization - CBO
בשיטה זו פייסבוק (האלגוריתם, מנהל המודעות… you name it) מנהל בשבילכם את חלוקת התקציב. אתם מגדירים תקציב כולל לכל הקמפיין ופייסבוק מפזר את התקציב בין סדרת המודעות.
איך הוא מפזר את התקציב הזה? לפי פוטנציאל המרות. איפה שיש פוטנציאל המרות יותר גבוה, פייסבוק ישים יותר תקציב.
זה חוסך לנו את הצורך לבדוק ידנית את ההמרות וחוסך חלק מהאופטימיזציה.
בעצם בשיטה זו פייסבוק ינסה לתת לכם מקסימום תוצאות בתקציב הנתון.
באיזה שיטה כדאי לבחור?
כן, נשמע קשה להחליט באיזה שיטה להשתמש, לכל אחת היתרונות והחסרונות שלה.
לרוב אני מתחילה מתקציב ידני לכל סדרת מודעות (ABO) כדי ללמוד ולראות מה התוצאות של כל סדרת מודעות.
בדרך כלל כל סדרת מודעות אצלי מוגדרת עם קהל יעד שונה ולכן ההשוואה הזו חשובה לי ללמידת הקמפיין, הקהלים ובכלל להמשך. יכול להיות שבעקבות הלמידה הזו אחליט על שינויים מסוימים בקמפיין.
אחרי תקופה מסוימת שהקמפיין רץ, לרוב אעביר את המושכות לפייסבוק, כלומר אעבור לשיטות CBO כדי לתת לפייסבוק להגביר את הקצב של ההמרות של הקהלים היותר ממירים.
זה בקצרה על שיטות התקציב, במרכז העזרה של פייסבוק תוכלו למצוא עוד פירוט אם תרצו להעמיק יותר…
שיהיה בהצלחה!!