נובמבר - חג המבצעים או ההפסדים?
חגיגת מבצעים
נובמבר…חודש המבצעים, שופינג IL, יום הרווקים הסיני, בלאק פריידי, סייבר מנדיי… כל החודש הזה עמוס במבצעים וסיילים..🛒🛍️
כל הפרסומות מאוד מתאמצות להראות אטרקטיביות, משתלמות, להראות איזה הנחות מטורפות יש וכמה לא כדאי לפספס…
ותגידו לי.. מרגישים מוצפים? חוששים שמרוב מבצעים משתלמים וחסכוניים נצא בהפסדים?
ומה איתנו בעלי העסקים?
ובכלל לא דיברנו עלינו כבעלי עסקים, גם אנחנו רוצים להיות חלק מהחגיגה, לנצל את תקופת הרכישות ולהעלות את המכירות.
אבל כמו שראינו, יש כל כך הרבה פרסומות, סיילים ותחרות. אז כדאי רגע לעצור ולחשוב איך עושים את זה נכון.
כדאי לדעת:
בתקופה כזו של ריבוי קניות ופרסומות , יש כמה דברים שכדאי לדעת מראש:
- פרסום עובד על היצע וביקוש… עכשיו זה תקופה שכולם מפרסמים, עושים מבצעים, התחרות עולה… ולכן עלויות הפרסום עולות.
- בגלל התחרות, צריך לתאים ציפיות ולקחת בחשבון שבתקופה הזו אנחנו נשלם יותר על הקידום הממומן בהשוואה למה ששילמנו לפני חודשיים.
- בגלל התחרות הגדולה צריך להתאזר בסבלנות רבה מהרגיל, לפעמים צריך לעשות קצת יותר ניסיונות לדיוק הקמפיינים ולטרגוט יותר יעיל בתקופה הזו.
להפסיק את הפרסום?
אולי היה עדיף להפסיק לפרסם לחודש ולחסוך את הכאב ראש?
יש קמפיינרים שזו ההמלצה שלהם… ולמי שעוד לא התחיל לפרסם באופן ממומן, כשמדובר בתקציב מדיה קטן, באמת אמליץ לחכות קצת.
אבל מי שכבר מריץ קמפיינים – יש משמעות להמשיך באופן רצוף ולא לפגוע בתנופה של הקמפיינים.
בנוסף, כדאי להשאר בתודעות הלקוחות שלנו באופן רציף…
ובדצמבר אפשר לנשום לרווחה?
אז זהו שלא לגמרי, לא כולם יודעים אבל גם דצמבר הוא חודש מורכב לפרסום. חודש תחרותי מאוד.
כי דצמבר זה סוף השנה, וגופים וארגונים העובדים לפי תקציב שיווק שנתי מוציאים את שארית התקציב השנתי שלא מומש.. תתפלאו שהרבה פעמים הם נשארים עם תקציבים מכובדים.
זה מחזיר אותנו בחזרה להיצע וביקוש: יש תחרות והפרסום נהיה קשה יותר.
שוב, לא אומרת לא לפרסם. רק להיות מודעים וככה תוכלו גם אתם להתכונן בהתאם.
טיפ אחרון בשבילכם:
נחזור רגע לעמדת הצרכנים, מזכירה לכם (וגם לי) להיות צרכנים נבונים… ולחשוב מה אנחנו באמת צריכים ורוצים לקנות … זכרו לא כל הנוצץ זהב! 😂🌟
יאלה לחגיגת המבצעים!