הכללים שיובילו את האינסטגרם שלכם לככב ושיגדילו את מספר העוקבים!
מי לא רוצה פיד נוצץ ומצליח ובמיוחד?
מי לא רוצה שבפינה העליונה של הפיד יופיע מספר עוקבים מכובד?
מאמינה שרובנו רוצים להגיע לשם, אבל לא תמיד יודעים איך, וגם רוצים לדבוק בערכי היושר והאמת.
אז הנה כמה כללים פשוטים שיעזרו להגדיל את כמות העוקבים.
הכלל הראשון שינחה את הפרסום באינסטגרם הוא עקביות
עקביות
מתמקדים. ראשית מבררים במה אנחנו מתמקדים, מה אנחנו רוצים לשדר ומה התכנים שאנו רוצים שהעמוד שלנו יעסוק בהם.
אחרי שהתמקדנו ובחרנו, נדאג שהתכנים שלנו (פוסטים, סטוריז) יעסקו בתחום הזה.
עקביות תביא לכך שכאשר אנשים יגיעו לעמוד שלנו, יהיה להם ברור לאן הם הגיעו, ואם זה תחום העניין שלהם, זה יגדיל את הסיכוי שהם ישארו ויעקבו.
מעבר לתכנים, שימו לב לכלל הבא העוסק במתי מפרסמים
זמנים
כאשר חשבון האינסטגרם שלכם מוגדר כחשבון עסקי או כחשבון יוצר, תוכלו לראות נתונים רבים תחת לשונית האינסייטס INSIGHTS.
שם תוכלו לראות את הימים והשעות בהם העוקבים שלכם פעילים ובהתאם לזה לבחור ימים ושעות לפרסומים.
ובאינסטגרם, אי אפשר שלא לדבר על הויזואל, והרי הוא הכלל השלישי:
ויזואל
באינסטגרם המוקד הוא הויזואל, הנראות והתמונה.
חשוב להשקיע בנראות של הפיד שלכם, יש גישות רבות ושונות לעיצוב הפיד, יש המקפידים על פיד מאוד אחיד, ויש המעדיפים פיד מעט מבולגן ויש שיוצרים פאזל שמתחבר בין תמונות הפיד השונות.
אפשר לתכנן את הפיד מראש באמצעות אפליקציות שונות, אפשר להשתמש בפריסטים ופילטרים, זוויות צילום אחידות ועוד.
ממשיכים לכלל הרביעי – אחד הדברים הכי חשובים באינסטגרם זה להיות מעורבים
מעורבות
אינסטגרם זה לא שגר ושכח. בשביל להצליח אתם חייבים להיות פעילים. עקבו אחרי אנשים שעשויים להתעניין בתחום שלכם, לייקו והגיבו להם. אנשים נוטים לפרגן בחזרה, אז השקיעו בתגובות כמו שהייתם רוצים שיגיבו לכם, והכי טוב להגיב בצורה שתניע להמשך שיח ודיון.
כלל חמישי – מתקדמים להאשטגים:
#_השאטגים
האשטגים זהו תחום בפני עצמו שנדבר עליו בהרחבה בנפרד, אבל אומר בקצרה שבוחרים מילים שקשורות לתכנים שלכם,
מומלץ לבצע מחקר האשטגים אחת לכל תקופה, לבדוק את הגודל שלהם, את התכנים שהם כוללים והקהל אליו פונים.
ההאשטגים חושפים אתכם לאנשים שעוקבים ומתעניינים בנושאים בהם ההשטאגים עוסקים.
לפני פרסום הפוסט הבא, כנסו לפוסטים שמשתמשים בתיוגים כמו ששמתם בפוסט הקודם, תעשו להם לייקים, השאירו לפחות לחמש מהם תגובות והתחילו לעקוב אחרי שלוש מתוכם.
מומלץ לעשות את השלבים האלה אחת לכמה ימים.
כלל שישי ושאי אפשר בלעדיו שכן הוא החלק הכי חזק באינסטגרם היום:
סטוריז
לסטוריז באינסטגרם אני די מכורה.. יעידו על כך העוקבים שלי, בשני הפידים:)
טוב נו, מצרפת לכם כאן קישורים: לחצו למעבר לדף העסקי למעבר למעבר דף האישי
אז מה מיוחד בסטוריז ומה גורם להם להיות כאלה ממכרים?
- הם אותנטיים (יחסית) ומועלים בזמן אמת, מראים את מאחורי הקלעים ונותנים להציץ קצת לחיים של אחרים.
- סטוריז מקבלים חשיפה אורגנית מטורפת(!!)
- אפשר לשתף פוסטים בסטוריז ולהזמין אנשים להגיב בפנים.
- גמישות – הסטוריז נשארים ל24 שעות ולכן לא צריך להקפיד על אחידות ונראות, וגם מבחינת הנושאים כאן המקום לגוון, להתפרע ולהביא את עצמכם.
- הייליטס – אפשר לשמור את הסטוריז תחת הייליטס לפי נושאים, ליצור להם קאברים יפים וזה בעצם מתפקד ככרטיס ביקור מהיר לכל המבקרים בפיד שלכם, ככה הם יחשפו לנושאים בהם את עוסקים ובטעימות מהתכנים השונים
- זה המקום לשתף במחשבות, הרהורים, לייבים, ומה שתרצו מהחיים.
ואם אתם תוהים לעצמכם: "זה נשמע המון עבודה…"
אז מה כל כך מושך באינסטגרם?
מניחה שיש לכך הרבה תשובות,
בקצרה האינסטגרם מכיל הרבה אפשרויות:
הוא מאפשר לנו ליצור לנו תדמית ייחודית,
להחשף לתחומים ולאנשים שביום יום מרגישים רחוקים.
באינסטגרם אפשר ליצור קשרים ואפילו לבסס קהילה עם העוקבים
וגם אפשר לקבל הצצה לחיים של אנשים אחרים.
ואחרי כל זה, מסוקרנים מה קורה אצלי בפיד(ים)?
אז כמו שאמרתי, יש לי שני חשבונות, האחד עסקי והשני פרטי. לא פרטי סודי, אבל הכוונה שבעסקי אני דואגת לעקביות ולייצוגיות ובפרטי אני מרגישה יותר חופשיה להביא מה שארצה או לגמרי את עצמי.
בפיד העסקי אני מביאה תוכן בתחום המדיה החברתית, טיפים, הסברים וגם דברים מהחיים שמתחברים לעסק ולתכנים.
בסטורי של החשבון העסקי אני מביאה תמונה יותר רחבה, גם מהיום יום והשגרה, וגם דברים נוספים שמעניינים אותי, גם אם הם לא בהכרח עסקיים.
ובחשבון האישי..
שם אני כבר משתפת מנקודת המבט שלי ועם פחות סינונים, מביאה גם תוכן פחות שגרתי ואת ההסתכלות שלי על החיים.
אז איך עוד אין לי 10K עוקבים באינסטגרם?
כי אני אמנם מכירה את החוקים והכללים,
אבל לא תמיד לכולם הם מתאימים.
אני אוהבת לדבוק באמת שלי, להשקיע בתכנים ובעסקים אותם אני מקדמת ולא רק עוקבת אחרי המספרים.
חשובה לי האיכות של העוקבים, השיח איתם והקהילה שאותה אנו מפתחים.
אז אחרי הרבה מידע, וטיפים וכללים, מוזמנים לצאת לדרך, ליישם ולהעלות את העוקבים!