מה הן התקלות הנפוצות בשימוש בבינה מלאכותית בשיווק דיגיטלי – ומה אפשר לעשות כדי להימנע מהן?
בינה מלאכותית (AI) הפכה לכלי מרכזי בעולם השיווק הדיגיטלי, משיפור תהליכי יצירת תוכן ועד ניהול קמפיינים ממומנים. עם זאת, השימוש בכלי AI אינו חף מתקלות, ולעיתים הוא עלול לגרום לנזקים יותר מאשר לתועלת.
ריכזתי כמה בעיות מרכזיות שיכולות להתרחש שמסתמכים על הבינה המלאכותית וכן פתרונות… מוזמנים להמשיך לקרוא!
1. תוכן גנרי או לא רלוונטי
AI מייצר תוכן במהירות, אך לעיתים הטקסטים נשמעים שטחיים, דומים מאוד לעסקים אחרים (שנעזרו בai) או לא מותאמים לקהל היעד. תכנים אלו עלולים לפגוע במיתוג ולייצר תחושה של חוסר אותנטיות וכך לפגוע בשיווק שלנו.
מה לעשות?
כשנעזרים בבינה המלאכותית חייבים לעשות בקרה משמעותית על התוכן. לערוך ולהתאים את התוכן לשפת המותג שמזוהה עם העסק, גם מבחינה מקצועיות וגם מבחינה אישית ואנושית.
2. שפה לא מדויקת או בעייתית
לבינה אין בינה.
AI עדיין מתקשה להבין ניואנסים בשפה, אין לו את הרגישות האנושית והוא עלול לייצר תכנים עם טעויות תחביריות, שגיאות כתיב או שימוש לא מתאים במילים מסוימות. הוא אכן משתפר בזה מאוד אבל בינתיים… חשוב לעבור על כל דבר שהוא מייצר ולבדוק אותו גם בפן הזה.
3. חוסר התאמה למטרות הקידום
עם כל הידע שיש לAI, הוא לא תמיד מצליח להבין את המטרה מאחורי הקמפיין כמו טרגוט קהלים או עריכות אוטומטיות לקרייאטיבים.
למשל כקמפיינרית, אם אני נעזרת בהצעות האוטומטיות של הAI, אני נתקלת בבעיות אסטרטגיות של פנייה לקהלים שונים… גם בהצעות הקריאטיביות בנוגע לניסוחי מודעות יש עוד מקום להשתפר (כפי שציינתי בסעיפים 1 ו2) ולכן אני חייבת להיות עם יד על הדופק, לבחון את ההצעות ולראות אם הן מתאימות / לערוך בהתאם.
4. שימוש יתר באימוג'ים או מילים "שיווקיות"
בטח שמתם לב שלטקסטים שנוצרו בבינה מלאכותית יש טמפלט קבוע, הצאט GPT מגזים בשימוש באימוג'ים ובמילים קלישאתיות כמו "הזדמנות של פעם בחיים!", מה שעלול לגרום לתוכן להיראות פחות מקצועי.
תפקידנו לסנן את כמות האימוג'ים ולשמור על סגנון מקצועי ורלוונטי לקהל היעד שלכם.
5. חוסר התאמה לאלגוריתם הפלטפורמה
כידוע, הרשתות מתעדכנות בלי סוף, ויתכן שהבינה המלאכותית לא הספיקה להתעדכן ולעשות התאמות למגמות החדשות בשוק. גם עם התפתחות הAI, בתור משווקים דיגיטליים אנחנו צריכים להיות ערים לטרנדים ולשינויים באלגוריתמים ולוודא שהתוכן שאנו מייצרים (גם עם בעזרת הAI) הוא הכי עדכני ומקצועי שיש.
6. ניהול תקציב ממומן לא אופטימלי
כמו שציינו בסעיף 3, במערכת הקידום הממומן יש כבר שילוב של כלי AI , למשל לניהול התקציבים ושיפור התוצאות, הבעיה היא שזה עלול להוביל לחריגה מהתקציב ודווקא בקידום ובנוגע לתקציב – חשוב לשמור את השליטה בידיים שלנו.
לסיכום
בינה מלאכותית היא כלי עזר נהדר לשיווק דיגיטלי, אך יש להשתמש בה בחוכמה, 'עם בינה'.
בעיני היא נקודת פתיחה מעולה אבל אי אפשר להסתמך רק עליה.
תסמכו על הידע המקצועי שלכם, על הניסיון ובעיקר על עצמכם – על החלק האנושי שלכם שרוצה לעשות את העבודה שלו בצורה הטובה ביותר.
כמובן שגם בשביל זה אנחנו פה, לעזור לכם בתחום השיווק הדיגיטלי באופן המקצועי והמדויק ביותר.
בע"ה נעשה ונצליח!🌟