טעות בטרגוט? קהלים בקידום ממומן

Picture of תמנה סמואל

תמנה סמואל

חיה את הקסם הוירטואלי בעולמות הדיגיטל
בעלת הסוכנות לשיווק דיגיטלי - תמנה מדיה

קהלים בקידום ממומן

נתקלתם במודעות שלא קשורות אליכם בשום צורה? שאתם לא מבינים למה מישהו משלם כסף בשביל שאתם תחשפו למודעה?

יישור קו בסיסי

כדי שאצליח להסביר איך קורות טעויות בטרגוט, אנסה ליישר קו על אפשרויות הגדרת הקהלים במטא (פייסבוק):

  • טרגוט לפי תחומי עניין
  • טרגוט לפי קהל מותאם אישית
  • טרגוט לפי קהל דומה

תחומי עניין

הכוונה שאנו מגדירים את פילוח הקהל לפי תחומי עניין שרלוונטיים לקהל היעד שלנו, מדובר קהל שיחשף אלינו ככל הנראה לראשונה.

קהל מותאם אישית

מבוסס על מידע (data) קיים, כמו קהל שהפגין מעורבות בעמוד הפייסבוק והאינסטגרם שלנו, או קהל המבוסס על רשימת תפוצה. לרוב מדובר בקהל שכבר מכיר ונחשף אלינו, מה שנקרא remarketing.

קהל דומה

מבוסס על מקור נתונים (מקהל מותאם אישית). מטא מייצרת קהל חדש שייחשף למודעה, קהל שהוא בעצם בעל מאפיינים וערכים הדומים לקהל הקיים שהגדרנו כבסיס. 

הבנתם את ההבדלים?

כיצד קורות טעויות בטרגוט?

בקידום ממומן יש מגוון גישות, אין נכון או לא נכון אלא ״מה שעובד עובד״. לכל קמפיינר יש גישה שלפיה הוא פועל במטרה להשיג מקסימום תוצאות במינימום עלות.

טעויות בטרגוט יכולות להופיע מסיבות שונות בהתאם לגישות הקידום השונות. 

גישת תחומי עניין ממוקדים

בשיטה הזו, מפלחים את הקהל ע״י תחומי עניין ויוצרים קהל צר, מצומצם וממוקד. מה שקורה זה שהקהל "נצבע" לפי תחומי עניין שמעניינים אותו, אבל ייתכן שהמודעה לא תהיה מדויקת לעולם התוכן שלו. 

למשל, אפשר "להיצבע" בעקבות תחום עניין של מוזיקה ואירועי תרבות, אבל לקבל טרגוט לשיעור חלילית שהוא לגמרי לא קשור אלינו. 

גישת קהל רחב

בגישה זו בוחרים קהל רחב, למשל מגדירים קהל לפי מיקום (ישראל) ולא מצמצמים את פילוח הקהל בהתאם לתחומי עניין או קריטריונים אחרים. בעצם נותנים למערכת לעבוד בחופשיות. גישה זאת לרוב לוקחת בחשבון שהתוכן יבצע את הסינון הרצוי, כלומר יחשף לאנשים שמתעניינים בתוכן, אבל זה פחות מדויק. 

אז למשל כאן יכול לקרות מצב שאתם בעלי עסקים ומקבלים טירגוט ללימודים אקדמיים, או מצב הפוך שאתם שכירים ומקבלים ומקבלים טירגוט של מנטור לעצמאיים.

נ.ב. 

אפשרויות הטרגוט של פייסבוק עוברות הרבה שינויים ויש עוד סיבות מדוע אנחנו מטורגטים למודעות שלא רלוונטיות אלינו. גם תקציב הקידום משפיע על תוצאות הטרגוט.

הערה לסיום

הערה קטנה שיכולה לתת קצת נשימה למי שמנהל קמפיינים, אם יוצא לכם לקבל תגובות מאנשים לא רלוונטיים על המודעות אבל בפועל מקבלים לידים רלוונטיים/ מכירות, אז אתם עושים עבודה טובה.
לא צריך להתרגש מהתגובות האלו, כמו שאמרתי בהתחלה ״מה שעובד עובד״!

 

נושא טרגוט קהלים הוא אין סופי אז מקווה ששפכתי קצת אור והצלחתי להנגיש מעט את הנושא. 

מאחלת שתצליחו לטרגט כמה שיותר מדויק ובאופן שהקהל לא ישחק.
ואם כל הנושא הזה מבלבל אתכם, בשביל זה אני כאן, מוזמנים ליצור קשר.

בעז״ה נעשה ונצליח! 

 

שתפו ברשתות החברתיות
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

תוכן עניינים

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

עוד מהבלוג הדיגיטלי

טעות בטרגוט? קהלים בקידום ממומן
הגיע הזמן לשינויים בקמפיינים?
מה עושים כשאין השראה לפרסום?
הטמעת פיקסל של פייסבוק באתר?
המלחמה בדיגיטל
הדבר הכי חשוב בהקמת חשבון מודעות
התמדה ושחרור חסמים
מתי מעלים תקציב בקידום ממומן?
ניהול סושיאל - לא רק כתיבת פוסטים
קמפיינים שומרי שבת - איך מכבים את הקמפיינים לשבת?

תודה שמילאתם
את השאלון!

קחו את העסק לשלב הבא
ושלבו קידום אורגני בפייסבוק - אינסטגרם

אין צורך למלא שוב במידה ומילאתם כבר

תודה שמילאתם
את השאלון!

קחו את העסק לשלב הבא
ושלבו פרסום ממומן בפייסבוק - אינסטגרם

אין צורך למלא שוב במידה ומילאתם כבר

שילחו לי הודעה
1
צריכים עזרה?
היי!
איך אוכל לעזור?