יצא לכם לשמוע אנשי דיגיטל מדברים על מושגים שלא היו לכם ברורים ולא שמעתם לפני?
הגיוני, יש כל מיני מונחים שברורים רק למי שבתחום.
לכן ריכזנו את המושגים האלו לבלוג, השתדלנו להסביר באופן שיהיה ברור לכולם, בע״ה. פרסמנו כבר מילון מושגים שקשור לעולם הקידום הממומן, לכן נסביר עכשיו מושגים הקשורים לפרסום האורגני. מוזמנים להמשיך לקרוא.
ניישר קו על המונחים היותר מוכרים
☆ סושיאל מדיה
רשתות חברתיות, הפלטפורמות בהם יוצרים וצורכים תוכן כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין, טיקטוק ועוד.
☆ פרסום אורגני
הפרסום ה"קלאסי" ברשתות החברתיות, (פייסבוק, אינסטגרם וכו׳), מה שלא כולל תשלום לפייסבוק (מטא). זה כולל פרסום תכנים (פוסטים, סטוריז, סרטוני רילס) והגברת מעורבות (לייקים, תגובות ושיתופים) על ידי המשתמשים עצמם, כאשר החשיפה מגיעה עם האינטראקציה של המשתמשים וללא שימוש במודעות ממומנות. באופן כללי, פרסום אורגני מתמקד ביצירת תוכן המאפשר חיבור בין המותג לעוקבים, מה שמוביל להגברת המעורבות והחשיפה של המותג או הארגון לאורך זמן.
☆ מיתוג
תהליך של יצירת זהות ייחודית עבור מותג, מוצר או שירות. הוא כולל את כל האלמנטים המייצגים את המותג, כגון לוגו, צבעים, טיפוגרפיה, סגנון גרפי, טון של תקשורת ואסטרטגיה שיווקית. המטרה של מיתוג היא ליצור זיהוי מובהק וזיכרון בקרב הלקוחות, כמו גם לבנות אמון ונאמנות כלפי המותג.
☆ גאנט
כך אנו קוראים לתוכנית העבודה של הפוסטים. בונים מראש את נושאי הפוסטים ומסדרים לפי תאריכים לאורך החודש וכך אפשר להתכונן מראש לתקופה, לחגים, אירועים מבצעים אצל הלקוחות וכו'. אחרי הכנת הנושאים, מכינים את כל הפוסטים במלואם מראש. ככה חוסכים כאב ראש וסטרס מיותר של חיפוש מתמיד אחר רעיונות לפרסום… עבודה מרוכזת של תכנון מראש מקלה על ההמשך. כמובן שבהתאם לצורך אפשר לבצע שינויים תוך כדי תנועה, אבל כשיש שלד ברור זה הרבה יותר קל. מה מומלץ שהגאנט יכלול? מוזמנים לקרוא על כך בבלוג בנושא.
☆ האשטגים
יש בלוג שלם בנושא, מוזמנים להרחיב ולקרוא אבל בקצרה אגיד שהאשטגים # הם בעצם קטגוריות שמארגנות את התוכן באינסטגרם. כל האשטאג הוא סוג של קישור שאם לוחצים עליו, מקבלים את כל הפוסטים שתויגו באמצעותו. אפשר לעקוב אחרי האשטאגים מסוימים וכך אינסטגרם תציע לכם תכנים שמשתמשים באותו ההאשטאג וגם אפשר לחפש נקודתית נושא מסוים באמצעות ההאשטגים. כיום אינסטגרם משתמשת בהאשטגים כדי לתייג את סוג התוכן של הפוסט ולהציג אותו לאנשים המתעניינים בתחום.
☆ מעורבות
אחת המטרות שלנו בפרסום ברשתות. מעורבות מתייחסת לקשר עם הקהל, לתגובות, לייקים, שיתופים ולשיח סביב הנושאים שלנו. פרסום אורגני טוב מגביר את המעורבות של הקהל איתנו / עם העסק שלנו. באינסטגרם עוקבים אחרי המעורבות וכשיש חשבונות עם מעורבות גבוהה, הם מבינים שיש פה משהו מעניין ומגבירים את החשיפה של החשבון. בסוף המטרה שלהם היא להשאיר את הקהל כמה שיותר באינסטגרם ולכן הם מגבירים חשיפה לחשבונות שמושכים את הקהל.
☆ פוסט קרוסלה
אחת מאפשרויות לפרסום פוסטים באינסטגרם. זה מאפשר להציג סדרת תמונות או סרטונים בפוסט אחד. המשתמשים יכולים לגלול בין התמונות או הסרטונים על ידי החלקה ימינה או שמאלה.
אנקדוטה לסיום
אם זאת פעם ראשונה שאתם נתקלים בתוכן שלי, אז קודם כל אני מתרגשת ושמחה שאתם כאן! 🙂
חוץ מזה, יש כל מיני מילים ומושגים ׳מרנינים׳ שמרבה להשתמש בהם ונעשו מזוהים עם המיתוג שלי (השימוש בהם נוכח בעיקר אצלי באינסטגרם) וזאת הזדמנות טובה להנגיש אותם:
☆ אוחזת ראש
להבין/ מבינה. הביטוי שאול מהלקיסקון החרדי, שם משתמשים במונח הזה כשלומדים גמרא ומשתמשים בפועל ״לאחוז ראש בסוגייה״, כלומר להבין את הנלמד.
☆ מודה
אופנתי. השימוש נעשה כמשחק אותיות עם שם העסק (תמנה מדיה) ומשתמשת בו כדי להציג איך צבעי המותג שלי עכשיו באופנה…
☆ מרנין
תיאור דבר מה שמעורר שמחה, רגש חיובי או התלהבות.
מקווה שהצלחנו להנגיש את המושגים ושהבלוג עזר לכם לאחוז ראש ולחדד את ההבנה על עולם הפרסום האורגני. תרגישו חופשי לשאול על עוד מושגים שתרצו עליהם הסבר.
ואם תרצו לפנות לגבי שירות פרסום אורגני בפייסבוק ואינסטגרם לחצו כאן.