איך נראה תהליך הקידום?
כשרוצים להתחיל תהליך של קידום ממומן, לא תמיד יודעים איך זה הולך ולאן נכנסים,
הרבה פעמים שומעים שזה תהליך ויש שלבים, מוציאים כסף אבל לוקח זמן עד שמגיעים להישגים..
אז קודם כל חשוב להבין שהמערכת של הקידום הממומן היא מאוד דינמית ותלויה בגורמים רבים שמשתנים כתלות בקמפיין, קהל היעד, בזמן בשנה (כן, יש תקופות בשנה שיותר קשה ויקר לפרסם) ועוד…
בשביל זה הצגנו לכם כאן את תהליך הקידום הממומן שעשינו לאחת הלקוחות שלנו כדי שתוכלו לראות בעצמכם את התהליך והשלבים בתקווה שכך הדברים יהיו יותר ברורים:
הלקוחה
בעלת המותג פנתה אלינו על מנת לקדם את ההפצה והמכירה של הספר המיוחד שלה: " Heart to Heart "
מדובר בספר קסום ומתוק העוסק בהכנה של נערות צעירות מהקהילה הדתית והחרדית לגיל ההתבגרות. הספר מיועד ללימוד משותף של האם והבת ומטרתו להנגיש את המידע ולחזק ביניהם את הקשר והשיחה.
היא פרסמה את הספר בעברית כשנה וחצי לפני שהגיעה אלינו וב"ה בארץ הספר זכה להצלחה.
בעקבות כך היא תרגמה את הספר לאנגלית והגיעה אלינו עם מטרה ברורה – להתרחב, להגיע לקהלים חדשים שאינם מכירים אותה – לקהל האורתודוכסי בארה"ב, למתג את עצמה ולהגיע למכירה.
האתגר
כמותג חדש ולא מוכר בארה"ב, מדובר היה בתהליך מאתגר שהתחיל בבניית אסטרטגיית שיווק, עבודה ודיוק עד שהגענו לשלב המכירה.
קהל היעד היה מאוד ספציפי, קהל אמריקאי אורתודוקסי, אותו היה צריך לאפיין לטרגט במדוייק.
מכיוון שמדובר בקידום שמטרתו מכירה (חנות איקומרס), היו מספר שלבים בתהליך עד שהגענו לתוצאה של הגברת המכירות:
- דיוק קהל היעד ויצירת קהלים מתקדמים
- חימום הקהל, יצירת היכרות עם המותג והגברת חשיפה
- רק אחרי השלבים הקודמים הגענו לראות את התוצאות ואת העליה במכירות
החודש הראשון היה מאתגר מכיוון כשרוצים להגיע לקהל יעד מאוד ממוקד, לא תמיד קולעים לכך בטרגוט הראשוני.
התחלנו בהרצת הקמפיין ותוך כדי תנועה עקבנו אחרי התוצאות ובמידת הצורך דאגנו להתאים ולשנות.
באותו זמן בארה"ב הייתה תקופת בחירות שזו אחת התקופות בהן התחרות על הפרסום יותר קשה
ובנוסף התקציב לפרסום הממומן לא היה גבוה, כך שהכנו את עצמנו מראש לכך שיקח יותר זמן וסבלנות אבל בעז"ה נגיע לקהל הנכון.
הפתרון
בנינו אסטרטגיית פרסום שהחלה בקידום ופרסום הסיפור האישי שלה, יצירת חיבור עם הקהל, המוצר והמותג.
לאט לאט התחלנו להעלות את המכירות.
בחודש השני כבר היה לנו קהל יציב ומדויק (אחרי שבחודש הקודם עקבנו ודייקנו את הקהלים) ויכולנו להתקדם ולצבור קהלים מתקדמים.
המשכנו לקדם בשני ערוצים – גם קידום המוצר וגם הסיפור שלה וראינו שמצליחים להוביל לרכישה ושקצב המכירות ממשיך להיות בעליה.
בכל התהליך הינו עם יד על הדופק לדאוג לשיפורים ולהבין מה הדברים שהכי מצליחים
ובחודש השלישי הבנו שהקמפיינים הכי מוצלחים הם אלה שכללו את הסיפורים האישיים.
כך בשלב הבא כשכבר הייתה לנו את ההיכרות המעמיקה וההבנה מה מוביל לרכישה,
המשכנו לקדם את הסיפור האישי לקהלים חדשים, המכירות המשיכו והצלחנו להגיע ליעדים.
המטרות שהצבנו והגשמתם לפי חודשים:
חודש \ מטרה |
הגעה לקהל היעד |
בניית מותג |
מטרת על: רכישות |
רכישות קהלים מתקדמים |
ראשון |
|
|
||
שני |
|
|
|
|
שלישי |
|
|
|
|