#האשטאג התחלנו

Picture of תמנה סמואל

תמנה סמואל

חיה את הקסם הוירטואלי בעולמות הדיגיטל
בעלת הסוכנות לשיווק דיגיטלי - תמנה מדיה

מה זה האשטגים?

האשטאגים אלה בעצם קטגוריות שמארגנות את התוכן באינסטגרם. כל האשטאג הוא סוג של קישור שאם לוחצים עליו, מקבלים את כל הפוסטים שתויגו באמצעותו. אפשר לעקוב אחרי האשטאגים מסוימים וכך אינסטגרם תציע לכם תכנים שמשתמשים באותו ההאשטאג וגם אפשר לחפש נקודתית נושא מסוים באמצעות ההאשטגים.

ההאשטאגים מופיעים לרוב בסוף הפוסטים, אבל לפעמים הם מופיעים גם בתגובות או בסטורי. 

אז איך משתמשים בהאשטאגים?

השימוש בהאשטאגים הוא לא שחור או לבן, יש כל מיני גישות בעניין שכן אינסטגרם לא מפרסמת במפורש איך הם מחלקים את החשיפה, אבל יש לנו כמה השערות די בדוקות ומנוסות.

שימוש נכון בהאשטאגים לוקח בחשבון את איכות ההאשטאגים (מדויקים לכם, פעילים כו'), הגודל שלהם, השפה והכמות. נכנס מיד לפרטים.

כמה האשטאגים לשים?

פעם ברוב הפוסטים הייתם רואים 30 האשטאגים, לפעמים אפילו בנושאים שלא קשורים בכלל לתוכן הפוסט או למפרסם.

היום, אם תשימו לב, תראו ששמים הרבה הרבה פחות האשטאגים.

הסיבה לכך היא שהבינו שהחשיפה שאפשר לקבל מהאשטאגים היא מוגבלת ועדיף שאת החשיפה הזו נפזר על האשטאגים טובים ורלוונטיים.

כמות ההאשטאגים קשורה לגודל הפרופיל שלכם:

לפרופיל קטן מומלץ לשים מעט האשטאגים, למשל 5 האשטאגים ופרופילים מאוד גדולים יכולים ללכת על יותר האשטאגים, נגיד בערך עשרים, לא כדאי יותר.

מה זה האשטגים טובים?

  • האשטגים שהנושא שלהם רלוונטי לתחום שלכם / לפוסט עצמו (לא כדאי לדחוף סתם מילים שלא קשורות, לרוב לא עוזר). 
  • האשטגים פעילים – שיש בהם פעילות לאחרונה.
  • האשטאגים שהם מילות חיפוש מעניינות, מילים שסביר שהעוקבים יכתבו בשורת החיפוש, לדוגמא: #שיווקדיגיטלי, #כלות, #מתכוניםקלים.  

גודל ההאשטגים:

כדאי לבחור בהאשטאגים שהגודל שלהם מותאם אליכם.

למשל אם יש לכם אלף עוקבים, אל תיקחו האשטאג עם מיליוני פוסטים, הפוסט שלכם עלול ללכת לאיבוד שם.

עם זאת, אסייג ואגיד שכדאי שרוב ההאשטגים יהיו מותאמים לגודל אבל אפשר לשים כמה גדולים יותר, לשחק עם זה. לפעמים יש מזל ומקבלים חשיפה גם מהגדולים.

תכלס, לרוב המשתמשים כדאי להשתמש בקצת האשטאגים קטנים (למשל 1-5K), קצת בינוניים (10-500K) וממש מעט מהגדולים (1M ומעלה). 

שפת ההאשטאג:

לפי קהל היעד שלכם. אם הקהל הוא ישראלי אז רוב ההאשטאגים שלכם צריכים להיות בעברית. 

שוב, אפשר לשחק ולשים קצת מילים באנגלית (מילים שסיכוי טוב שיחפשו) אבל הרוב – בשפה של קהל היעד!

לסיכום:

יש פה הרבה כללים והמלצות,
ההמלצות האלה הן מסגרת טובה להתחיל ממנה אבל כמו שכבר אמרתי,
זה לא שחור ולבן,
כדאי שתשחקו עם זה, 
תעשו קצת ניסיונות ותראו מה עובד לכם בפועל. 

#צאו_לדרך!

#בהצלחה!



שתפו ברשתות החברתיות
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

תוכן עניינים

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

עוד מהבלוג הדיגיטלי

הגיע הזמן לשינויים בקמפיינים?
מה עושים כשאין השראה לפרסום?
הטמעת פיקסל של פייסבוק באתר?
המלחמה בדיגיטל
הדבר הכי חשוב בהקמת חשבון מודעות
התמדה ושחרור חסמים
מתי מעלים תקציב בקידום ממומן?
ניהול סושיאל - לא רק כתיבת פוסטים
קמפיינים שומרי שבת - איך מכבים את הקמפיינים לשבת?
פרסום אורגני - מה עובד הכי טוב?

תודה שמילאתם
את השאלון!

קחו את העסק לשלב הבא
ושלבו קידום אורגני בפייסבוק - אינסטגרם

אין צורך למלא שוב במידה ומילאתם כבר

תודה שמילאתם
את השאלון!

קחו את העסק לשלב הבא
ושלבו פרסום ממומן בפייסבוק - אינסטגרם

אין צורך למלא שוב במידה ומילאתם כבר

שילחו לי הודעה
1
צריכים עזרה?
היי!
איך אוכל לעזור?