מתי עושים שינויים בקמפיין ממומן בפייסבוק?
בגדול התשובה היא: אחרי שהעלינו קמפיין ממומן ולא קיבלנו את התוצאות שרצינו.
הכלל שמלווה אותנו תוך ביצוע אופטימיזציה:
״מה שעובד עובד״
כשעוברים על נתוני הקמפיינים ורואים תוצאות טובות, אנחנו לא נוגעים ולא משנים אף הגדרה.
לא ברמת הקהל וגם לא ברמת המודעה.
אפילו אם פתאום מצאנו משהו שמפריע לנו בטקסט או בחיתוך של התמונה, עדיף לא לשנות כי אחרי השינוי אין אפשרות לחזור אחורה (לצורך העניין, אחרי שינוי המודעה, התגובות שהתקבלו עד כה ימחקו. מעבר לזה, כל שינוי עלול לפגוע בהמשך התוצאות הטובות ולהשפיע בדרכים שאנחנו לא יודעים מראש).
אז רק אם אין את תוצאות טובות, אפשר להתחיל לעשות שינויים.
איזה שינויים אפשר לבצע בקמפיין?
קודם צריך להבין מה בדיוק לא עובד לנו:
- האם הקהל לא מספיק מדוייק או שהתוכן לא מושך? כלומר אנחנו רואים שהמודעות נחשפות לקהל אבל יחס המעורבות נמוך.
- האם מטרת הקמפיין לא מדויקת ולא מניבה מספיק תוצאות? נניח אם מטרת הקמפיין היא לידים בדף נחיתה ואנחנו כן מקבלים כניסות לדף נחיתה אבל לא מקבלים לידים.
- האם קצב התוצאות נמוך? כלומר כן מקבלים תוצאות אבל הקצב איטי?
צריך לאפיין היטב מה לא עובד ובהתאם לשנות.
רק אחרי שמאפיינים מה בדיוק לא עובד כשורה בקמפיין הממומן אפשר לבצע שינוים.
רק שימו לב, מומלץ לא לבצע מספר שינוים בקמפיין הממומן במקביל כדי להבין איזה שינוי הוביל לשיפור ולהסיק מסקנות להמשך.
שינויים בקמפיין ממומן דורשים סבלנות
אחרי שמבצעים שינויים בקמפיין נדרשת סבלנות.
כמו שלוקח זמן לסגל הרגלים חדשים בחיים, לוקח זמן עד שהשינוי נכנס לשגרה ועד שנוצרת תוצאת השינוי,
ככה גם בקידום ממומן.
כשמבצעים שינויים יש מושג שנקרא ״תקופת למידה״ של קמפיין.
מדובר בתקופה של תחילת הרצת קמפיין או וגם כשעושים שינוי בעצם חוזרים לתקופת למידה מחדש. בזמן הזה האלגוריתם של פייסבוק מנסה להבין כיצד הקמפיין מתפקד ולומד את השינויים שביצענו בו בכדי להשתפר.
כמו בחיים חשוב לתת לתקופת הלמידה לפעול לפני ביצוע שינויים משמעותיים נוספים בקמפיין, על מנת שנקטוף את הפירות.
כלומר אחרי תקופת הלמידה, האלגוריתם של פייסבוק אמור להבין טוב יותר את הקמפיין ולהיות מסוגל לייעל אותו לתוצאות טובות יותר…
ורק אח"כ אם התוצאות לא מספקות, אפשר להמשיך לשינויים נוספים.
ומתי משנים תקציב?
יש בלוג שלם בנושא, מוזמנים לקפוץ אליו.
בקצרה, כאשר רוצים להגביר את קצב התוצאות הטובות של הקמפיין (לדוגמה, יותר לידים או מכירות),
ההמלצה לרוב להגדיל תקציב ב 20-25% מהתקציב הקיים.
הגדלת התקציב מעבר לכך תתחיל תהליך למידה חדש, מה שעלול לשבש את התוצאות הטובות וגם להקשות על הסקת מסקנות ברורות כדי ללמוד להמשך.
מנקודת מבט אישית,
לבצע שינויים זה לא דבר פשוט, ניסיתי להנגיש את הנושא כמה שאפשר, מניחה שיהיה כדאי לחזור ולקרוא את הבלוג הזה כמה פעמים.
באופן אישי, מעבר לניסיון המקצועי שצברתי בניהול קמפיינים וביצוע שינויים, אני מרגישה שנדרש המון סייעתא דשמיא לאפיין איזה שינוי לבצע על מנת לקבל את התוצאות הרצויות. ממש אפשר להרגיש את ההשגחה הפרטית.
אם הלכתם לאיבוד בתוך הקמפיינים וגדול עליכם לנהל את השינויים, הכל בסדר, כל אחד וההתמחות שלו. ניהול קמפיינים זה מקצוע בפני עצמו ובשביל זה אני כאן!