אוֹפּטִימִיזַצְיָה
זה ביטוי מעולם הקידום הממומן
זהו השלב בו עוברים על התוצאות של הקמפיין שהעלינו ובודקים:
- מה עבד טוב יותר
- האם אנחנו מקבלים את התוצאות הרצויות.
את הבדיקה הזו מומלץ לחלק לכמה חלקים:
- באופן שוטף ויומיומי לעבור על הביצועים כדי להיות בעניינים ולשים לב במקרה שיש עניינים חריגים.
- בקמפיין חדש, אל תרוצו ישר להסיק מסקנות ולשנות, כדאי לתת לקמפיין כמה ימים לרוץ כדי שהתוצאות יהיו יותר מבוססות ורק על בסיסן להחליט אם יש צורך לשפר ולשנות.
- בדיקה מעמיקה יותר מומלץ לעשות אחת לשבוע, להתעמק יותר בתוצאות, בחשיפה, לייקים והקלקות. אפילו אפשר ליצור דוח דרך מנהל המודעות.
בהתאם למחקרים ולתוצאות:
- מסיקים מסקנות
- לומדים איך להשתפר
- ולא פחות חשוב, מה לשמר
למידה מטעויות
אופטימיזציה כוללת גם למידה מטעויות, ללמוד מה עובד ומה הדברים לא עובדים ושצריך לשפר.
אל תצטערו גם אם גיליתם מודעות פחות מוצלחות,
כל עוד הנר דולק אפשר לתקן 🕯️!
זה המהות של אופטימיזציה!
אופטימיזציה בחיים
בעצם אופטימיזציה זה טוב לכולנו בחיים ולא רק בשיווק דיגיטלי!
תמיד טוב לעצור מדי פעם ולהסתכל על מה שעברנו, לראות מה עשה לנו טוב ואותו לשמר
וגם להסתכל על מה שהיה פחות מוצלח, וללמוד ממנו ולהשתפר!
אגב, שמתם לב לדמיון בין המילים אופטימיות לאופטימיזציה?
ההגדרה של אופטימיות היא האמונה שבסופו של דבר יהיה טוב ושהעניינים יסתדרו לטובה.
בעיני זה מתחבר בדיוק לאופטימיזציה – ההשקפה שהכל לטובה ושמכל דבר לומדים, משתפרים וצומחים!